Tuesday 6 November 2012

tips menjadi cantik ala2 ratu kebaya gitu..

assalamualaikum,

betul la org kate cantik tu drpd hati..ye,,memangla i setuju sgt..tapi sebagai pompuan memang xleh lari la dr nak cantik luaran kannn..kulit nak putih melepak+gebu+ mulus, badan nak slim...huh..banyak sebenarnye kehendak kte nih..

artis yg muka comey2 pulak suka tau bile tanye rahsia kecantikan..diorng mesti komen minum air manyak2, makan tomato...yeeee..itu seantero dunia dh tau la mek!...jarang sgt nak share2 produk yg diorg makan kan..anyway xpe, untuk menghilangkan segala kekusutan yg melanda diri korang..ini dia tips untuk mereka yg nak jd ratu kebaya 2012..

utk aku la ye, dulu kini dan selamanya collagen mesti amik...citernye bermula mase aku mula2 kawin lagi tau, mase tu aku n cikgu adalah insan terpilih yg melalui perkahwinan jarak jauh aka pjj. selalu la aku naik bas berulang scr bergilir2 ngan cikgu. satu hari, duk sebelah akak ni...borak2 x sangka uolls semua, umo dia dh sepatutunye i panggil nenek..(melampau la kan kalu i panggil nenek..xpasal2 mendapat sebijik buah tgn utk d bawa pulang kang)..hehe..
katanye dia dr muda2 cam aku ni dh start makan kolagen..tapinye, kolagen ni satu benda yang korang makan arini tapi perubahan tu lmbt skit la, kire bile umo korang dh 4 series ke..mse tu br la perasan yg kulit xkendur lagi aka awet muda..lepas dgr je amanat akak tu, aku balik je, terus meng googgle menatang kolagen tu...memang mulanya cam cuak je sebab byk gile yg jual kolagen pastu mcm2 ekstrak lagi..lagi la aku compius. jadinye, aku amik ccpp. sila tanye cikgu wiki kalau xtau what is ccpp...pastu, lama2 skit aku amik pure collagen dlm bentuk serbuk supaya aku tau kadar pengambilan setiap hari...

sat, sebelum aku tulis panjang2 ni, aku nak bagitau yg entri ni bukan entri berbayar ye..n aku pun bukan duta mane2 produk pun, jd sebarang keuntungan drpd entri ni adalah korang sendri yg untung itupun kalu ikut tips aku le..

ok, kembali ke entri, aku amik collagen gogen..buat je kopi pastu ltk sekali 1 scoop..misalnye, aku duk kt ofis je sepanjang hari (kirenye kulit x kena matahari),aku akan kurangkan kdr pengambilan kepada 1/3 scoop je..cuma ikut pengalaman aku, xleh amik terlebih..kalu amik terlebih sudah, tang pipi ni nampak tembam semacam, cam d ltk2 baking powder je kat pipi ni..tapi so far, aku puashati amik ni..
   
        

aku beli dengan miss tabul..deal dgn miss ni memang senang. service yg cepat, tepat dan cekap (bukan ni slogan polis ke?.) setakat ni, miss ni jual antara yg paling murah d pasaran..


pastu, aku amik ini, evening primrose oil aka epo 1000mg.. memang epo ni sgt bagus utk wanita..xcaye? kena la cuba n epo ni xde chemical ke ape..so xyah risau le..

memandangkan aku xde masalah luar biase ke pe, aku just amik 1biji je sehari 

last, aku amik habbatus sauda oil..bt mase sekarang aku amik brand Halagel..tapi memang la brand halagel ni susah skit nak dapat, kt kedai2 ubat pun sesetgh je pun ade..kalu kt watson ke, guardian ke, jgn hrp ade..so, terpaksa beli online la..tapi produk halagel ni paling murah n berkualiti..tapi hati2 jgk tau, takut terkena yg tiruan ke ape...kire makan 3 jenis macam ni pun insyaallah, ratu kebaya 2012 akan jadi milik korang semua...hee


Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Haditsnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain ”Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim)

ok, da................


No comments:

Post a Comment