Wednesday 7 November 2012

tips untuk mendapat baby..

assalamualaikum,

'bila nak kahwin??'
itu soalan sebelum korang kawin...

'bila nak dapat anak??' 
itu soalan standard selepas korang kawin pulak...suka atau tidak, memang itu la korang (termasuk aku ler) kena hadap..korang lari la ke azerbaijan ke, colombo ke, soalan tu mesti ditanye punye...jadi, jangan lari2 dh.lagi baik korang main lari2 ngan suami, dpt gak pahala menggembirakan hati suami..btul x? =)

kawan aku, xblk kg 5 thn doo sbb terase hati dek soalan2 camtu, nsb baik pastu dia dpt anak..buatnye dia xdpt anak lg, xkan la forever n ever xnak blk kg kan...ish..ish..ish..relaks ar beb...

dulu hati ini pun terusik jgk dgn soalan2 camtu..tapi itu la Dia lebih tahu...honestly, ramai org sekeliling yg care tentang aku n cikgu....bagus2...aku suke! bab mendapat anak ni, pertama sekali kena ingat bukan kerja kite..selalu sgt tau, bile ade org mengandung je, makcik kepochi ni akan cakap, 'p la pegang perut budak tu, mane tau berjangkit..' ye la makcik oi..saya menurut perintah je la (aku sendri dh xtau brape banyak perut aku dh pegang)...hehe 

baru2 ni, kak ipar aku bg buah zuriat. penah dgr?...buah keras yg asalnye dr mekah..kalau ade yg ke mekah, boleh la korang kirim..kalu xde yg nak ke mekah camne?..ape susah sekarang zaman dh moden dik non, beli online je boleh...berlambak yg jual, macam2 rege pulak tu. kalu korang nak beli terus, kt pasar pagi, pasar malam, uptown pun ade tau...xyah susah2 dh korang nak bayar caj pos laju ke ape...

kebetulan lepas aku dpt buah zuriat ni, ptg tu aku p kedai, nak beli suratkabar. ternampak majalah urtv ke, mangga ke, arrh..aku xingt la majalah ape yg pastinye majalah hiburan la cover page haiza dangdut dgn tajuknye, ' berkat buah zuriat dari mekah, penantian 5tahun berbaloi', lebih kurang camtu la tajuk cover tuh..  kire berkesan la kan buah tu utk si haiza nih..tahniah! tahniah!

lagi satu, debunga biji kurma dlm botol kaca kecil je..ianya datang dalam bentuk serbuk putih..ni hadiah dr kakak aku yg balik dr mekah. cuma yg ni xpasti ade jual x kt malaysia. tapi kt online sure ade punye.. serbuk ni letak dlm air minuman, suami isteri kena minum..adil kan? ini asal ubat je, isteri sengsorang kena minum..yg kena penangan pahit ubat tu, isteri jgk..kesian...

sorry, gambar kabur giler..sila search dlm wiki.. 

ok, itu je tips utk dpt baby..

dan sebenarnye, aku xmakan ape2 pun lg semua d atas. ade je atas kabinet dapur tuh..xtau kenape, aku n cikgu sebenarnye nak kate xbersungguh pun mungkin ler jgk. tah le, mungkin orang d luar sane rase cam lame je kami dh kawin n masenye utk ade anak.. tapi kami sendri rase cam baru sgt2 kawin...mungkin ini masenye utk kami honeymoon dulu..Allah knows the best...  =)   

dan utk korang yg xtau nak jawab ape untuk soalan2 cepumas, tips aku jawab je,

'akak ni suka tanye soalan macam moyang saya tau'....

atau

'akak ni macam orang kampung je tanye camtu tau'...


pastu korang gelak2 manje la...sure akak tu bengang tahap gaban dengan keselambaan korang menjawab soalan..xpercaye? cuba la...



ok,daaa...........................



No comments:

Post a Comment