Thursday 20 September 2012

hari jadi kak ipar bersama fitflop nye....

Assalamualaikum,

Sedar dr tido kul 5pg td, tgn terus capai handphone. tik tik  tik..anta msj hari jadi untuk kak ipar tersayang. Ye, hari ni kak ipar dah genap 30thn. Beza 2thn dr aku. Tapi aku memang hormat giler kt dia beb...buktinye... aku kalau cikgu a.k.a suami bukak mulut je citer pasal kak dia, aku yang daripada baring ni terus duduk, kalau tgh duduk trus berdiri, kalu tgh masak terus campak segala senduk2 dan segala periuk belanga, terus je berlari-lari anak dari safa ke marwah (sempena musim haji ni) g amik buku 3 lima ngan pensel, agar dpt aku mencatat isi-isi penting yg lagaknye seperti setiausaha sulit ..heee...lap peluh sat...aku tipu je laaa, tapi hakikatnye yang nak aku bagitau d sni, bile suami citer je pasal kak, aku secara automatik akn amik perhatian+focus 100% sebabnye suami memang syg bangat ngan kak dia..sejarahnye bermula ketika suami 10thn, mak dia meninggal dunia sebab kanser payudara. Masa tu, adik bongsu suami, alhapis duk dlm stroller lg. jd, mereka adik bradik menjadi terlalu rapat dan saling bergantung sebab dibesarkan oleh nenek yg jgk mase tu dah uzur...sedih kan...stop cite tu dulu ye...sebab nak cite hepi ni...

Citernye bermula d sini.....

Memandangkan bulan pas raye ni adalah bulan yg paling genting utk penjawat awam cam aku ni, rata2 tak kire cikgu ke memang terasa lmbt giler nak dpt gaji sbb bulan lepas gaji dpt terlalu awal so bulan ni memang sakit la dooo...tapi...besday kak haruslah daku memberi hadiah ye dak sebab malu oooo kalu xbagi hadiah lebih2 lg, suami nak g jejalan kt umah kak di jb. Jd berbekalkan duit yg xbrape nak ada ni, ligat la otakku ni memikirkan hadiah yg sesuai, misi mencari hadiah yg nampak berkualiti+cantik+nampak mahal tapi sebenarnye murah..any idea?

Sah leee xjumpe nye kan....hahahahaha(aku gelak kt dri sendri) ...tapi nak di jdkan cerita...
Minggu lepas adik aku dtg, bawak hadiah, pelik gk xde angin xde ribut apatah lg bukannye birthday aku ke ape, tetiba dpt hadiah. Bukak2 rupanya sandal fitflop! Rse nak pengsan pun ade! Korang pun tahu kan, xde rm500+++ xsah masuk le butik fitflop, bt sakit ati je ....aku tanye rege dia....sekali lagi buat aku nak pengsan!...aduyai..........murah giler dr yg ori ni.....aku tengok gak ejaan kt sandal tu kot2 la ade cam brand adidas jd adibas ke...tapi serius sebijik cam original...........ejaan sama, seme sama la...

 beginilah sandal yg aku dpt, exactly the same!
'cantik & selesa sekali!', kata duta fitflop celop...

Setelah mendapat maklumat lokasi tmpt port itu, aku pe lg mencari sandal itu satu lg, kerana........itulah hadiah hari jadi untuk kak ipar yg aku rasakan paling sesuaiiii ...yes yes yes....mission tercapai!!!!

p/s: aku rase fitflop nasibnye serupa cam croc kan...mse croc mula2 kluar dulu, kt butik beratus2 hingget, tapi sampai mase croc kt pasar mlm boleh dpt 4 pasang rm20..kesian kan...harap2 pas aku beli sandal fitflop kt kak ipar, maka biarlah pihak berwajib dtg ambush...haha..yela, erti kata lain, aku tak mau kak ipar tau yg aku beli untuk dia yg xori..sesungguhnye yg terbaik untuk kak ipar, tapi apakan daya hanya ini yang dpt kuberikan..............terimalah kak ipar, pakai tau nanti..

ok,daa........................

No comments:

Post a Comment