Sunday 30 September 2012

untungnye ade ipar...

Assalamualaikum,

sayang 1000x sayang, kalu korang ade ipar tapi xtau betapa bertuahnye korang...cerita sana sni pasal ipar kebanyakkannye..super duper negatif...cerita pasal ipar suka bawa mulut la, ipar suka ngumpat korang la, siap ade citer psl aksi tikam menikam baru2 ni dlm paper (seram i u) dan seme bende2 negatif lain lg la...ish..ish..ish...salah tu beb..yg korang dgr tu hanyalah kes2 terpencil, yg mgkn berlaku kt kawasan pedalaman je tau..

macam kes aku ni, hari dimane mood nak memasak utk cikgu xde, xpun hati berbunga nak makan sup tulang ke (msk tulang ni 6 7 jam br pok tau, itu pun kalau pakai slow cooker), ..tetiba kring kring kring...telefon berbunyi ...(teringat citer wonderpet plk)..abg aku tipon, 'dtg makan rumah la, kak ipar masak spesel arini'...seee....sape yg untung, pucuk di cita, ulam mendatang..dan sesungguhnye kak ipar aku mmg pandai memasak dan memang aku akui yg byk resepi aku belajar drpd dia...sifu aku dlm memasak...

kes 2, tibe2 sakit kepala , cari2 panadol xjumpe..adoi, dh la sakit kepala satu hal plak kene mencarik. senang citer, start enjin kereta..brooom...laju je..bukan p kedai pun tapi... aku p pow ubat kt umah adik aku..boleh tak?....adik aku sabo jela ngan perangai aku yang tersgt baik nih..sebabnyee..aku tau, adik ipar aku tersgt prihatin bab2 emergency ni..ubat penuh satu almari wooo..jd umah adik aku tu dah macam farmasi...adik ipar aku pulak bile aku dtg rmh mintak ubat, siap bagi vitamin bagai...waduhhh, bestnye gni....kekdg tu, sakit ilang time tu jgk sebab di tmbh dgn persembahan tarian gelek dr si yayam (anak adik aku).

Lagi satu, part membuat air time tetamu dtg rmh secara berjemaah..adik ipar aku le yang byk cover...sebab bile mak suruh bt air, aku plk p srh adik ipar kesyganku itu sebabnyee maklumlee aku ni wanita yang berkerjaya + hidup di dunia yg serba pantas ini...(wekkk..) menjadikan aku hanya terer buat air 3in1 je...kekeke...

kes3, kakak ipar aku = kakak cikgu br je beli sofa baru, tah nape, sofa lame yang br je jgk dia beli dgn rege rm3k++ xberkenan d hati la plk..last2, dpt kt aku...suke giler time tu....pendek kate, kakak ipar aku tu dlm segala hal memang super dermawati. pernah tau aku dpt jam guess la, karpet la..huh bla bla bla...byk sekali pemberian dia...penat aku nak taip semua...heee

okla, tgn dh penat menaip, last msj drpd aku, even aku xpenah tanye ipar2 aku diorg syg aku ke tak (gile aku nak tanye).. tapi aku tahu, deeeppppppp inside diorg mmg syg kt aku sgt2 sebabbb aku pun deeeeeeeeepppp inside syg diorg sgt2 jgk...(ikhlaskan hati anda untuk menyayangi)

ok, daaaa..........................     

 

No comments:

Post a Comment