Wednesday 24 October 2012

rentetan interview pegawai latihan vokasional

assalamualaikum,

esok hari raya..dan semalam hari interview..interview semalam sungguh rasenye cuak sekali. seblm p pusat interview kt cenderasari tu, aku dah p survey tmpt tu seminggu yg lepas dh tapi semlm boleh sesat lagi..huh...panik punye pasal...last sampai kul8.05 pg. 5minit lambat je pun tapi dh menjadikan aku org yg ke12 untuk hari tu. ke2 last. org yg last dtg dr terengganu..memang dia patut lambat pun tp aku ni hah kate dh lame duk kl, cenderasari pun boleh sesat..ceh!

 nak sampai sni, korang akan jumpa roundabout, sila ambil jalan tugu utk sampai ye...

ok, bt sedara sedari cikeboom cikeboom yg belum attend interview spa untuk post pegawai latihan vokasional (telekomunikasi) meh bace entri ni betul2...semalam baru hari yg ke2 interview utk post ni..bilik ada 5, bilik a sampai e.

berdebar tak anak2 sekalian..hehe

bilik a interview peg latihan vokasional (pembuatan & acuan)

bilik b interview post aku

bilik c peg kawalan alam sekitar

bilik d / e arkitek 

aku bt rumusan untuk semua bilik dulu la ye, bilik a penemuduga aka pakcik p asyik tanye soalan 1Malaysia. yep...pasal nilai2 murni n yg lain tu pasal teknikal part la...bilik d ade tanye pasal akta2...

aku pun tak tau la, mungkin time tu dh lunch time, pakcik p pun nampak dh letih..soalan yg ditanye pasal rukun negara..suruh aku cite skit pasal hobi dalam bi ngan dr cite hobi aku tu, dia mtk aku explain skit. soalan hobi ni mengejutkan jgk la sbb aku pun dh lame giler hidup dengan xberhobi. xkuase aku nak berhobi bagai lepas kawin ni..nak kate i love cooking, kang dia suruh aku bagi resepi makaroni bakar ke ape plk kang. so ,aku cakap i love travelling. dia tanye last trip aku..huh..pe lagi tanjung piai johor la..nanti aku jawab singapore kang, mampus aku nak citer bagai..kecik2 singapore tu pun, name pun negara doo xpening aku nak cite dlm bi!..oh my english! kang aku disitu.......

ok, pastu pakcik p tanye ciri2 yg patut ade pd seorang peg latihan, tugas2 n kelemahan yg ade pd diri sendiri. pasal teknikal part dia tanye aku sistem semasa broadcasting..dia mtk aku cite dlm versi yg paling senang..means dia xnak dgr aku duk gabang pasal transmitter, tramsmission medium n receiver tuh..yg dia nak dgr ialah pasal adenye kamera, tv n bla bla blah..itu yg dia explain kt aku. erti kata lain, bt yg x tahu lg, pakcik p ade 2 org, sorang dr spa iaitu pengerusi n sorang lg dr jabatan tmpt kte akan d postingkan..kalu kes aku ni, wakil jabtn dr kkm..kirenye soalan teknikal part td dia nak explanation aku tu pengerusi spa pun bleh paham..itu je, senang kan...

last sekali, pakcik p tanye aku, ' ade ape2 yg awak nak tanye?'

ye, apelagi aku amik peluang ler, tanye drpd interview td, aku ni ade harapan x..pakcik p jawab sangatlah sukar untk membuat keputusan memandangkan baru msk hari ke2 interview, seramai 75 org calon dr cenderasari dipanggil untuk post yg nak 2 ORANG je!.......hah!........2 orang!...........aku dh lemah lutut dh time tu.......dan aku tanye lg.....adakah bt masa ni saya termasuk yg 2 orang yg bertuah itu? pakcik p jawab, dia pun memang sukar nak bt keputusan sbb kalu nak 20 org out of 75org mungkin dia ade jawapannye (cis..pakcik p mengcopy jawapan td)...last sekali, bile je aku nak kuar pintu, wakil jabatan sempat pesan kt aku, 'sekarang awak dah ade keje, kejelah baik2'.......waaaaaaaaaaaaaaa........rase cam nak nangis dengar statement tu..........terus rase cam lemah giler segala sendi2 nih...kepala aku pun memang rse cam nak migrain jeee........dunia gelap..time kuar gate spa tu, cikgu siap dtg papah lg..tragis giler time tu..tapi btul gk kate cikgu, tuah ayam nampak d kaki, tuah kite xsiapa yg tahu.....

ok,da.......................

No comments:

Post a Comment