Sunday 21 October 2012

suami suka main futsal?

Assalamualaikum,

sebelum kawin dulu sememangnye korang tahu pasangan korang ni suke sgt main futsal..asal hari minggu je g main futsal. Yela, sebagai isteri, korang pun kena paham jgk dah itu minat dia, layankan jer selagi x over kan..biasela, kte suami isteri ni kekadang kena la berlebih kurang (pesanan masyarakat ini lebih untuk diri sendri ye)...hehe..aku, alhamdulillah, cikgu kureng bab futsal..kami banyak tgk game kt depan tv je. Sempena kelantan menang 3-2 pada ATM final ujung minggu lepas, aku nak citer skit psal futsal. lebih kurang la kan bola sepak ke, futsal ke..janji main kejar bola yang bulat itu..aku citer ni just utk ingatan kte bersama..jangan plk in the future korang kate aku tak citer k...untuk korang, dulu kini dan selamanya, futsal bukanlah sesuatu yg patut di bimbangkan...yela, suami keluar pun dia ke futsal, bukan pakai baju smart2 pun, bukan pakai perfume pun, keluar plk ngan geng2 laki..tapi langkah berjaga100000x haruslah diambil ye anak2..  

Ok, jom flash back jap, dulu mase korang baru je kawin, suami dengan begitu berat hati sekali utk tinggalkan korang seorang dri dirumah utk p main futsal, lalu beliau ajak ler korang p skali tgk dia main futsal..yela, sape xsayang bini oiii..time tu korang boleh plk jawab, 'xpela, abang pegi la..sayang nak rehat kt umah je, lagipun segan dgn kawan2 abang'..lepas lame skit kawin, baby pun dh ade, suami sure la xajak dh korang p skali..ye le, xkan nak p angkut ngan baby2 skali kot...last2, korang buat kesimpulan sendiri je yg futsal bukan tempat 'membahayakan' pun..xde pompuan pun kt sne, semuanye laki..kalu ade pun makcik2 cleaner yg bsuh toilet kan..futsal ape sgt, bukan kelab malam ke ape...ye betul, futsal ni bukan la tmpt yg korang patut bimbang xtentu arah, ITUPUN kalau korang sendiri  dh p tgk port suami tersayang korang main..kalu court futsal tu dk kat kg, kire ok la. Pompuan kg jarang sgt main futsal. anak2 dara masih ade tatasusilanye kan.. Kalu duk kt tempat aku pun ok, dulu aku pernah le p tgk court futsal kt kampung aku kt pasir mas,kelantan. selamat sekali sambil bleh menyanyi2 riang gtu, pompuan memang xde yg main, dan bile pompuan xde yg main, kire selamat la skit dr makhluk bertanduk tu (setan ler).

Aritu, suami aku a.k.a cikgu buat family day kat salah satu futsal court yg terbesar kt area puchong nih..kteorg xcampo ngan diorg2 yg main kt situ, maklumle kteorg pilih court yg jauh n tersembunyi skit dr court2 yg lain..yela kan, kteorg ni most memang dgn family ngan anak2 kecik yg berderet2..kang ade plk baby yg terkene heart attack...tapi dari tmpt kteorg duk tu masih bleh dengar suare2 terpekik terlolong gol gol gol...tah ler berape kali tah..huh.. tettiba kerana breakfast td aku memang minum air nescafe manyak gile, maka aku pun memohon dri utk ke ladies yg duduknye dkt ngan court2 yg bunyi bising td.sempat lg la aku pusing2 jejalan kt court2 lain..ayoyo...

terkejut gak, aku ni  xde la kuno sgt, xpenah tengok pompuan main futsal kot, hellooooo..aku ni peminat setia gol&gincu doooo time i muda mudi dulu..lagipun, membesar d girl's school, pompuan main bola xpelik pn..  cuma ni lain mcm sgt dooo...tempat besar tapi tang sit2 penonton nampak sesak skali..dan sememangnye, lelaki dan pompuan bercampur dan nampak sebati 100000x skali...kalau aku boleh imaginekan dlm benak otakku yang suci ini..wekkk..seolah2 satu doh roti berintikan raisin (imagine pompuan murahan itu sbg raisin) yg nampak begitu sebati sekali. si pompuan dgn short pants pinky segala n pesal plak pakai jersi siap bt simpul pengakap segala kt pinggang.konon nak nampak fashionista letuwww..huh, nak main futsal ke ape dik oi..mekap tebal segala, rambut plk nampak cam baru pas p set kt saloon je..huh.borak mende tah sampai ketawa gitu skali..maklumler mata lelaki kt situ pun liar2 jgk mak tgk..rase cam nak kungfu je pompuan2 gatai kt situ..emmm..tah la, deep inside, aku boleh plk terbayang kesian pada isteri yg duk tercongok kt tangga umah mase tu sdgkan suami bukannye main futsal sgt..bercengkerama dibawah bulan purnama (tetiba aku teringat scene dlm citer seniman bujang lapok).. hee.. apepun, utk aku xsalah sekali sekala korang ikut skali, cakap yg korang nak jadi supporter terbaik aritu. xpun menjadi seorang cheerleaders utk suami tersayang (korang pun boleh le membakar segala kalori yg ade)...futsal xsalah, yg salahnye kte..bt sang suami, hati2, ade yg perati (pinjam tagline kiah propa)... 

ok,daaa......   

No comments:

Post a Comment