Tuesday 5 February 2013

errr.....ni kakak cikgu ke?

assalamualaikum,

harini aku bt 2 entri sekaligus..bukan bermakna aku xde kije..ikutkan, berlambak wooo....nak bt air nescafe pun xsempat..tapi inilah dinamakan 'blogger mengular'.......nampak cam menaip je xberenti2, tapi update blog rupanyee.. sib baik bonus dh masyuk, kalau x, harus...............

mood nak menaip mmg tengah berkobar arini, memandangkan tadi br je pas tgk 'istanbul aku datang'...(mengubat hati yg lara xdpt nak melancong ke istanbul)..ish..ish....korang xtgk lg?....yg xtgk, kena tgk, sebab si lisa surihani dlm citer ni seorang blogger yg comelsss (aku terpoyo sekejap menjadi si lisa) hahaha....

aku nak citer pasal situasi dimana aku dan cikgu ketika kami menghadiri conference (conference pemendenye, aktiviti skolah je pun..hee)....citernye ialah memandangkan aku sememangnye aktif berkomuniti (yela sgt..) jadi memang nak xnak memang byk kerja2 komuniti yan aku kena buat utk tlg cikgu...lebih2 lagi korang pun tahu suami aku aka cikgu ialah cikgu pendidikan khas..meniup belon pun aku penah buat, beli bola untuk rumah ijau pun aku jgk..isk isk isk..sib baik aku xkena salinkan lampin dak2 tu (pelajar istimewa skolah cikgu ade lg tau yg pakai pampers)...

jadi dengan perjumpaan demi perjumpaan, cikgu memang suka bw aku jgk, xkira la family day ke, meeting pibg ke, (sbb aku yg nk p jgk sebenarnye)..ade jgk la jumpe mak ayah bebudak tu...

'ni kakak cikgu ke?'

dush! rase cam nak pitam disitu jgk..boleh mak2 bbudak ni tanye gitu dpn cikgu. ape compius sgt ke aku ni wife ke kakak cikgu..memang la cikgu tu muda remaja lagi...tapi aku pun muda jugak maa....cissss

bermula episod tu, aku berazam....
(aku nak beli premium beautiful memang la tidak..mahal doo..)

mula la nak bertukar.......

mula2 aku beli shawl, sbb remaje sekrg kn suka layan shawl...

 konon nak jd cam juma ni haaa...(tinggi kan cita2 aku)

pastu aku beli pulak skirt labuh, xmain beli satu, aku beli manyak2 helai n bermacam2 colour mak...yela, nak ikut fesyen colour blocking ke ape tah namenye....

 nah! mesti stylo nanti aku kan....

pastu, beli pulok baju yg ber k-pop kasi gempak skit....hehe


seee, sure aku akan menjadi remaja belasan tahun cam diorang kannnnnnnnnn

lalala..

tapi,.......aku xbagitau cikgu aku beli semua tu untuk menjadikan aku muda remaja belasan tahun gitew..malu la beb..

alkisahnya, di suatu malam mse aku sedang melakukan tutorial melilit shawl (teringat plk aku dulu mse kt u, harem bt tutorial), sekarang ni tah ape2 la aku nih...hehe..aku pun ape lagi, melaram siap2 dengan tudung shawl tu..hana tajima la...shameen sakura la...migrain aku kt    situ.. almaklumla kome ingat senang aku nak melilit bagai..bile cikgu tanye...kenapa dgn aku ni??

aku citer semuanya...........dr a to z.....ye, motip nak jd muda..muda..muda...

cikgu bagitau dia suka aku pakai tudung biase dengan baju kurung je....titik.

time tu aku rse insaf sekejap...lame aku menung xangkat2 kepala...baru la sedar yg aku nak cantik kt mata suami aku, orang lain xde kena mengena bt ape aku nak pikir sgt kn... karang aku pakai camgitu, kan ade pulak yg tanye aku ni anak murid cikgu ke...meroyan lagi aku kang....hehe

so, sekarang aku dh jd cam siti saleha aka nia dalam terlanjur cinta...     

 
sekarang i sentiasa berbaju kurung uolss..plus tudung yea

cuma aku xde la jadi cam nia dalam terlanjur cinta ni haa.. malam nak tido pun pakai baju kurung, nak mandi pantai pun berbaju kurung..aku OK la tau!



p/s: semoga jd renungan kita bersama...gmbr2 semua ehsan cikgu google ye...

ok, daaa.................
           

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete