Sunday 17 February 2013

shawl vs jarum peniti

assalamualaikum,

pukul 11.20 pagi antara masa2 yg mengantuk giler kt ofis nih...aircond pulak sejuk semacam + ari isnin pulak tuh! huh..cobaaaaaaan.....anyway, bile dh namenye pun today is a monday blues, jd untuk mencerahkan kembali dunia ni, pelagi tulis blog lerr..heeeeeeeee

ok, ari sabtu lepas aku ke jalan tar..memang nak ke jalan tar ni amatlah susah kalau p ngan cikgu..cikgu reject awal2 lagi permohonan aku kalu aku ajak ke jalan tar..tapi sbb ni akak dia sendiri yg ajak..kena la ikut kannn...cis, cikgu diskriminasi disitu..sob sob....tapi aku paham la, jalan tar ni pompuan suker la keeeennn...laki pun suker jgk tp time dating2 dulu je. dh kawen, haremmm...hihi

d pendekkan citer, kak ipar aku nak cr stok tudung..biasela sekarang ni demand half moon shameen sakura dh macam tsunami aku tgk...so, di samping mengekor kak ipar aku mencari stok, sempat la jgk cuci2 mata tgk kot2 ade yg berkenan..

so, kt jalan tar tu aku beli inner yg tutup dagu..nice...murah je pun..survey dlm rm20..mahalnyeee..inner 20hengget..pastu jalan2 lagi jumpa la rm14 hengget je 2 helai...cantik pun cantik...

                                              

bile dh nak balik tu, singgah la kejap kt kedai abg muaz kte tu..terbeli pulak kt situ shawl kedut..ala yg bertone2 tu....

                                                    
exactly the same!

tahu...shawl ni dh berkurun lamenye..tapi memandangkan rm3.90 je..kaut jela...so tadi dh search camne nak pakai shawl berkedut ni..yelakan, xkena gaya, muka kembang (arap korang pahem, what is muka kembang).. jadi double triple kembang plk nanti..yela, shawl kedut ni kan mudah mengembang..(waduh, tangan dh mengembang bile taip kembang byk kali..hee)

cuma satu lerr...yg aku xtahan bile tgk tutorial pakai shawl ni adalah PIN PENITI! 


bende halus jekan, tapi bole kasi stress gua..hehe..yela, pin kt atas kepala je xtau la nak kena cucuk berapa kali...nak pakai satu hal kan, nak cabut nanti pun satu hal...

aku cuba gak bayangkan..pada suatu hari d kenduri kawen, sedang daku ini memakai shawl..............












dah la nak pakai cucuk tang sana, cucuk tang sini dh (reason : xnak kasi kembang), pastu kt kenduri kawen tu manusia pulak ramai gile sbb time lunch..save budget maa..makan free..cuaca pulak panas terik, yg aku nih memang kepala dh jd kalis angin dh nih sbb time melilit tp pun dh buat 3 4 kali round..yela, shawl kt panjang..mane nak masuk angin kepala aku tuh...huh..bile time makan pulak, dgn xde kipas, duduk pulak bawah panas mentari..huh..memang boleh pengsan kt situ kan................

                                                   

moral of the story, aku kena pk 10000000000000x nak pakai shawl2 ke x, dh la ade migrain karang satu hal pulak cikgu nak mengangkat aku...heeee...


p/s: sekarang aku duk tunggu kemunculan shawl yg pakai siap, macam tudung awning...masuk je kepala, terus jadi..kan senang..............n thanks kepada penyumbang gambar2.. =)

ok,daaaa..........................
             

No comments:

Post a Comment