Wednesday 12 June 2013

cita-cita saya nak jadi businesswoman?...

oh tidak!!!

nk jd businesswoman?...huh..i xrela u....

ehhh...entri ni berkisar kepada kehidupan menjadi peniaga bj aka blouse...yeee..pasal baju preloved yg saya nak jual tu..ade dlm 2 entri yg lepas...menjual bj preloved memang menjadi kesukaan saya yang gila2, sebab saya kaki shopping, so kalau saya x mengambil inisiatif (inisiatif la konon..heee) utk menjual bj2 yg rse cam dh bosan duk dlm almari tapi xjugak pakai2, saya nak/terpaksa/paksa rela/wajib jual jgk...kalu x, memang tsunami bj la rumah saya itu jawabnye...cikgu menang xpernah bising, tapi selaku owner kepada bj2 itu saya dengan rase penuh tanggungjawab, stress plk dengan bj yg bertimbun xpakai tu, menumpang je dlm almari bj tu sehingga memaksa bj2 bru terpakse di anak tirikan...ish ish ishhhhhhh...

saya start jual bj dlm internet, 2 3 tahun dulu, memang mse tu start je mskkn dlm mudah.my, time itu jgk , sold out kesemuanya...ingat lg, adik tu beli ngan saya semua bj2 tu, siap sy cod ke ofis dia lagi time lunch hour... cukup mudah deal...bile tgk keadaan pasaran yg ok camgitu, pe lagi, hepi la...so, bile dh ade blog ni ingt nak la menjual dlm blog plk..huh..perit akak dik non...penah ade budak tu, siang malam pg ptg tanye psl bj tuh...n memang saya xksah pun, tanye la ape2 pun, nama pun customer kan..mestla nak tanye...lepas nak dkt 2 minggu la jgk menanya itu ini, time nak bank in duit, saya bg no bank saya..masa tulah..telefon x berbunyi dh...ingt rosak ke ape fon saya nih..xdpt sms masuk..yela, dapat sms 'ok' pun xpe dh..rupenye...cissss...

2 minggu kemudian.....

"akak, saya terlupa", sms dr budak tu la...

terlupe?...xpaham jgk terlupa nak bank in, then lepas cakap terlupa tu, bukan nak bank in ke apa..trus je adik tu terlupa trus...bagitau la dik, 'saya xjd la kak',...kan senang...bukan saya nak terkam, siat2kan kulit kamu ke ape.. adoi...ade jgk org cam ni...xsyg kredit ke dik main2 cam gini...

pendek kata, melayan customer ni mmg bt saya rugi..kalau ade kedai, dh lame gulung tikar, bankrap!

sbb kebetulan pulak, musim agaknye..customer yg berminat, semua pesen yang sama...tanye berminggu2 last2 senyap xjd... memang la jual bj preloved ni mane nak dpt untung, just dpt 'nyahkan' bj2 tu la dlm almari saya, tapi xnak la sampai bil tpn saya pun melambung,,tenaga pun abis...waaaaaaa.....tragis je kannnn...

so, dgn ini, saya pencen menjadi busineesswoman online..sekian,terima kasih....hehehehe         

No comments:

Post a Comment